divendres, 18 de març del 2011

Elvis o xaranga?

Conduïsc pel barri amb les finestres obertes, escoltant Elvis no pots sinó bellugar els muscles i fer petar els dits al ritme de la música. ¡Quina llum, és tan agradable tornar a sentir el sol sobre els braços! Però una corrua de fallers disfressats de llauradors endiumenjats interrompen el moment —i el trànsit d’un dels carrils— amb una xaranga fallera. Un d’ells, sexagenari, increpa una xica muntada en una escúter que tracta d’esquivar-los. De poc no cau ell o la fa caure a ella tractant d’engrapar el seient de la moto. ¡Ai, la tradicional concòrdia, educació, tolerància i el respecte entre fallers i ciutadans! Què dir-ne… Ara recorde l’apunt faller de l’any passat, encara perfectament vàlid.

Jo no sóc gens faller, però tampoc visc al marge de la festa. Ja he complit algun dels pocs i particulars rituals, com és veure un concert de la Pato Daniel. Me’n falten un parell més i estaré pagat. A banda, m’agradaria veure un castell, però ja em veig atrapat en un dels ponts, envoltat d’una multitud que fuig aterrida perquè algun graciós ha llançat un borratxo des de la llera del riu… Algú ofereix una terrassa amb vistes al Túria?

3 comentaris:

MEQUETREFE ha dit...

La Pato Daniel! gran orquestra de tota festa municipal i d'eixa corrent musical anomenada BBC (Bodes Batejos i Comunions). No m'haguera imaginat mai que hagueren arribat tan lluny!. Són els dignes successors del mític trio "Mel", que apareix als programes de festes del meu poble en la dècada dels huitanta.
Si tens l'oportunitat et recomane l'orquestra "estelar". Mítica de veres. Quan tocava la guitarra sonava un saxofó i les llums les encenia i les apagava un dels integrants amb un interruptor...
Què moments!.

Monique LaMer ha dit...

Ho sent, Josep Lluís,no et puc ajudar, la meua terrassa està lluny del riu....personalment m´agraden més les mascletaes, però com tinc horari de vesprada no he vist cap ni una, més bé les he escoltat i he sentit l´olor de pòlvora, que tampoc està mal...he escapat dels castells i de les aglomeracions humanes que em donen por i he vist lo just per donar confort al meu esperit faller, que no és massa gran i es conforma en vore alguna falla, passetjar un poc i tornar a casa quan encara no estàs massa cansada....verbena? què és una verbena? :)

Speaker ha dit...

Mequetrefe, gràcies per a la recomanació! La Pato m'agrada perquè toca quasi tot rock'n'roll, i això m'endolceix la festa fallera, me la fa vore d'una altra manera :D

Monique, mascletaes... llavors em sembla que no ens trobarem! Cal gaudir de la festa en la mesura justa... Jo, mira, sempre acabe fent coses que no m'esperava, i no està mal, això :)

Salut!