dimecres, 22 d’octubre del 2008

Propaganda anti, maneres de fer

Arran de l'aclucada d'ull que m'ha fet Andrés Verdeguer des del seu blog, sense saber-ho m'ha donat peu a parlar d'un assumpte que em pegava voltes al cap aquests dies. Es tracta de la nova propaganda del PP que ens sorprén amb el més pur estil anti (em va recordar a les del tipus España 2000) que s'ha escampat en forma de pancartes situades, entre d'altres, al llarg del carrer Sant Vicent de València. Ja que hi passe cada matí, lamentablement me les he de papar. Ací teniu la imatge original de la campanya (que no té desperdici) i davall vos deixe una imatge manipulada, creada per Andrés arran de la graciosa ocurrència d'un blogger que s'ha permés d’oferir una rèplica als peperos, ni que siga a través de la xarxa i en clau d’humor. Pretenen que se'n facen moltes versions alternatives de la imatge, a veure qui s'anima, que jo amb el Photoshop...



Açò m'ha recordat inevitablement una altra campanya de la Generalitat (és a dir, altra volta el PP) que està ara mateix en marxa, arreu València, en forma de banderoles lligades als fanals. Es tracta de la campanya Somcomunitat, que es materialitza en diversos eslògans de la més típica autocomplaença i falta de crítica autòctona, el missatge dels quals es podria resumir en un sol eslògan: Semos los mejores. Si aprofundiu en la pàgina web de la campanya, veureu la coentor del món feliç que ens volen vendre. Al cap i a la fi no és altra cosa que propaganda, un autobombo de la Generalitat ―en la pràctica de la gestió que el PP fa d’aquesta― que ha costat i costa diners de la butxaca de tots nosaltres. Cal dir que de passada, el nostre govern ens torna a fer el favor de recordar-nos quines són les nostres maleïdes ―perdoneu― senyes d'identitat. Bé, adonem-nos de quina classe de dirigents tenim, parlem-ne, i tractem de no amargar-nos i engolir saliva. Ja vindran temps millors.