Trivial de la llengua
Ja vam parlar fa temps, amb el password de la llengua, de com es pot aprendre valencià de manera lúdica si aprofitem jocs de taula ja existents en el mercat i els adaptem als interessos de l’aprenent de llengua. I és que una activitat de competició on els alumnes interactuen entre si pot ser molt engrescadora, i és ideal per a dinamitzar una classe o per a l’últim dia de curs. Doncs bé, en este cas jo he adaptat el famós joc Trivial Pursuit. La tasca és molt fàcil, tan sols cal crear un bon grapat de fitxes amb sis preguntes i respostes de llengua cada una, que corresponguen als sis apartats o colors que té el tauler del joc original. La divisió que jo vaig fer és esta (però podria ser qualsevol altra, depenent de quins aspectes de la llengua vos abellisca treballar especialment):
Blau: locucions i frases fetes
Rosa: conjugació verbal
Groc: vocabulari, sinònims i antònims
Marró: ortografia (accent, guionet, apòstrof, dièresi, ela geminada)
Verd: pronoms febles
Taronja: paraules derivades, gènere i nombre
Blau: locucions i frases fetes
Rosa: conjugació verbal
Groc: vocabulari, sinònims i antònims
Marró: ortografia (accent, guionet, apòstrof, dièresi, ela geminada)
Verd: pronoms febles
Taronja: paraules derivades, gènere i nombre

Fitxa del Trivial Pursuit normal i corrent. Per cert, fixeu-vos en la primera pregunta.

Fitxes inventades del trivial de la llengua. A l’esquerra les preguntes i a la dreta les respostes. El format es pot fer més o menys treballat. Com no tenia impressora a color, el blau equival al número 1, el rosa al 2, etc.
La resta és posar-se a jugar, amb el tauler, el dau i els formatgets i les regles que ja ens proporciona el joc original. L’únic que hem canviat són les fitxes i amb elles la temàtica del joc.
Una variant del joc pot ser que els alumnes, una vegada dividits en grups i abans de començar a jugar, consulten les fitxes que els dóna el professor i tinguen uns minuts per crear-ne unes quantes de collita pròpia, consultant el manual i els apunts de classe.
Una variant del joc pot ser que els alumnes, una vegada dividits en grups i abans de començar a jugar, consulten les fitxes que els dóna el professor i tinguen uns minuts per crear-ne unes quantes de collita pròpia, consultant el manual i els apunts de classe.
Comentaris
mariapilarfran@gmail.com
moltes gràcies.
Me'l podries compartir si us plau? sóc professora de llengua catalana i m'aniria molt bé per practicar a l'aula.
Gràcies,
Laura
Moltes gràcies.
Gràcies de bestreta
La meva adreça electrònica és: sa.mariansanchez@gmail.com.
Gràcies per l'esforç.